Terug Gemeenteraad

ma 27/03/2023 - 20:00 raadzaal

Openbare zitting

Secretariaat

Aankopen en contracten

  • Op verschillende locaties in de gemeente worden plantgoed en bomen voorzien. Het bedrag van de raamovereenkomst 'plantgoed en bomen' zal niet volstaan tot het einde van de huidige raamovereenkomst zijnde 31 december 2023.
    Voor de aankoop van plantgoed, bomen en aanverwante materialen stelt de technische dienst een nieuwe overeenkomst op.
    De aankoop van de verschillende soorten plantgoed, bomen en aanverwante materialen kan sterk variëren per jaar. De technische dienst heeft een inventaris opgemaakt op basis van de belangrijkste aankopen van plantgoed en bomen van de afgelopen twee jaar. Daarnaast zullen ook plantgoed en bomen kunnen besteld worden uit de catalogus van de leverancier.

Patrimonium

Personeel

  • Alle Vlaamse lokale besturen moeten een klokkenluidersmeldpunt hebben voor de eigen medewerkers. Dat is het gevolg van een Vlaams decreet op basis van een Europese Richtlijn.

    Het Bestuursdecreet bepaalt dat elke lokale of provinciale overheid over een eigen intern meldingskanaal moet beschikken. Het decreet duidt het hoofd van het personeel van het lokaal bestuur aan als het interne meldingskanaal. Dat betekent dat klokkenluiders bij hen op een veilige manier inbreuken moeten kunnen melden en bescherming moeten krijgen tegen eventuele represailles. Het hoofd van het personeel kan de bevoegdheid van intern meldkanaal wel delegeren aan een of meer personeelsleden onder zijn gezag.

    Aangezien er 1 meldingskanaal bestaat voor gemeente en OCMW dient de beheersovereenkomst tussen gemeente en OCMW hieraan worden aangepast.

Toegevoegde agendapunten raadsleden