Door het nemen van deze verkeersmaatregelen zal de verkeersveiligheid en -leefbaarheid voor alle weggebruikers en in het bijzonder voor de zwakke weggebruikers, op bovenvermelde plaatsen verhogen. Juridische grond De koninklijke besluiten van 16 maart 1968 en 1 december 1975 over de politie van het wegverkeer zijn van toepassing samen met het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 en het ministerieel rondschrijven van 7 mei 1999 over de plaatsing van de verkeerstekens. Wat betreft aanvullende reglementen, moet er sinds 1 mei 2019 voldaan worden aan de publicatie- en meldingsplicht overeenkomstig het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De gemeenteraad besluit om aan onderstaande artikelen binnen HOOFDSTUK 2 ‘Bebouwde kommen’ van het gecoördineerd politiereglement van 2 april 1990 het volgende toe te voegen, te wijzigen of te schrappen:
De gemeenteraad besluit om binnen HOOFDSTUK 5 ‘Snelheidsbeperkingen’ van het gecoördineerd politiereglement van 2 april 1990 volgende artikelen te vervangen:
Deze artikelen worden vervangen door :
Op de navolgende wegen is het verboden sneller te rijden dan de aangegeven snelheid door het verkeersbord C43
In de navolgende zones, afgebakend met verkeersborden F4a en F4b, is het verboden sneller te rijden dan de aangegeven snelheid
De gemeenteraad besluit om aan onderstaande artikelen binnen HOOFDSTUK 5 ‘Snelheidsbeperkingen’ van het gecoördineerd politiereglement van 2 april 1990 het volgende toe te voegen, te wijzigen of te schrappen: