Door het nemen van deze verkeersmaatregelen zal de verkeersveiligheid en -leefbaarheid voor alle weggebruikers en in het bijzonder voor de zwakke weggebruikers, op bovenvermelde plaatsen verhogen.
De koninklijke besluiten van 16 maart 1968 en 1 december 1975 over de politie van het wegverkeer zijn van toepassing samen met het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 en het ministerieel rondschrijven van 7 mei 1999 over de plaatsing van de verkeerstekens. Wat betreft aanvullende reglementen, moet er sinds 1 mei 2019 voldaan worden aan de publicatie- en meldingsplicht overeenkomstig het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Artikel 1: De raad besluit om aan onderstaande artikelen van het gecoördineerd politiereglement van 2 april 1990 het volgende toe te voegen of te wijzigen:
- Hoofdstuk 1 'Verboden en beperkt verkeer', artikel 3 'verkeer verboden in beide richtingen', wordt onder ‘Oevelsedreef’ verwijderd:
- Hoofdstuk 3 ‘Voorzieningen voor fietsers en bromfietsers klasse A’, artikel 6QUINQUIES ‘Fietsstraten’ met borden F111 en F113, wordt toegevoegd:
- Hoofdstuk 5 ‘Snelheidsbeperkingen’, artikel 8 BIS B ‘Wegversmallingen en asverschuivingen’, wordt toegevoegd:
- Hoofdstuk 8 ‘Stilstaan en parkeren’, artikel 11D ‘parkeer- en stationeerverbod met borden E3’, wordt toegevoegd:
- Hoofdstuk 9 ‘Parkeerplaatsen’, artikel 12A ‘Parkeerplaatsen voorbehouden voor personen met een handicap’ (bord E9A met onderbord), wordt toegevoegd:
- Hoofdstuk 9 ‘Parkeerplaatsen’, artikel 12D ‘Parkeerplaatsen voorbehouden voor vrachtauto’s (bord E9c)’ wordt toegevoegd: